johanssonssandra

Mamma - Dotter - Syster - Vän

I'm so tired of being here..

Allmänt, Distansförhållande Distansförhållande, Söndagsångest Permalink0
.. som dom sjöng i en gammal favoritlåt.
 
Det stämmer dock ganska bra in på min nuvarande sinnesstämning.
Söndagar. Jag hatar dom. Och jag är så förbannat LESS på dom.
 
Fredagen kommer. Lycka. Kväll/natt, somna tätt intill. Vakna. Pannkakor. Äventyr. Pussar, kramar, närhet. Somna tätt intill. Vakna. Söndag. Ångest. 
Ungefär så.
 
Det där överjävliga med söndagar tar liksom över allt som är bra med veckan. Man kan ha en grym vecka, som min föregående var. Men så kommer söndagen. Och vetskapen om att det dröjer en vecka tills vi har "förhållande-liv" igen. Känner mig som singel 5 dagar och som i ett förhållande 2 dagar. Värdelöst.
 
Och det värsta? Att jag slutat tro på att det kommer bli annorlunda. Att jag snarare tror att det här kommer att vara så här tills en av oss blir så trött på det att det inte är så längre. Att det inte är något alls längre. 
Inte för att jag tror att det ligger precis runt hörnan. Men förr eller senare kommer vi ju komma dit. När det känns som om vi offrar allt annat för ett förhållande som är ett riktigt förhållande 2 dagar per vecka och verkligheten är där 5 dagar per vecka. 
 
Ibland känns det liksom som om jag väljer mellan den största kärleken i mitt liv (Emilia borträknad) och att ha ett liv. Ett liv som inte kretsar kring att avsky 50 mil 5 dagar och att vara lycklig 2 dagar.
 
Värdelöst.
Till top