johanssonssandra

Mamma - Dotter - Syster - Vän

Barnrumsinspiration

Allmänt, Barn, Hemmet Barnrum, Bebis, Fåtölj, Ikea, Sänghimmel, barn Permalink3
Åh hjälp!
2 månader kvar till den efterlängtade flytten och jag googlar barnrum för att få inspiration till E's rum.
Rummet kommer att vara relativt litet (läs i minsta laget) så det blir lite trix har jag insett.
Sängen måste hon ju såklart ha, samt förvaring för alla leksaker. Jag skulle gärna vilja skapa en mysig hörna för läsning och nattning. Just nu nattar vi ju i vår säng eftersom hennes står bredvid men springa mellan rum sedan känns inte aktuellt.
Så då är frågan: myshörna med ev. sänghimmel och massa kuddar eller en fåtölj? Nackdelen med fåtölj är ju att den måste vara stabil så den inte välter om E skulle få för sig att klättra upp i den. Stabil fåtölj brukar innebära ganska stor fåtölj eller har jag fel där?
Men sänghimmel? Är det kanske lite farligt att ha till en så liten? Om hon kan snurra in sig i den eller så tänker jag?
 
Åh, alla tips är så välkomna!
 
 
#1 - - mormor:

En fåtölj hade jag tyckt var mysigt, även skönt att sitta i nu när hon blir större och hon ska ha kvällsvällingen! Tror att det finns ganska små men stabila fåtöljer!

#2 - - Jennie:

Tänker också att vi ska ha en myshörna i Gretas rum. Har den här soffan sen tidigare http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10087106/ Så den kommer jag nog pimpa till med kuddar och göra mysig. Inte så stor soffa men alldeles lagom för att jag/Martin och hon ska få plats för bokläsning och allmänt myspys. :)
Åh nu blev jag ännu mer sugen på att ta tag i hennes rum! :D

Svar: Åh soffa hade jag önskat att vi fick plats med men det är bara att glömma, det är verkligen ett pytterum :/. Hm men fåtölj får det kanske bli i alla fall...
Sandra Johansson

#3 - - Johanna:

Jag funderar på en saccosäck i större modell alt en stor kudde och små kuddar runt om. Liwa har ju inte heller så stort rum. Ska ha en trofast eller stuva från Ikea :) Säng himmel kan vara mysigt men som sagt snurra in sig kan vara en risk...

Svar: Ah saccosäck funderade jag också på men lästa någonstans att man ska vara försiktig med det de första åren.. också nån risk med att de kan sjunka ner eller nåt sånt :/ Blir ju lätt det här :P
Sandra Johansson

Till top